Blog>Marketing a SEO>Ako iOS 14 ovplyvní vaše reklamy na Facebooku a návod, ako sa na tieto zmeny pripraviť

Ako iOS 14 ovplyvní vaše reklamy na Facebooku a návod, ako sa na tieto zmeny pripraviť

V článku si prečítate:

  • Aký je dátum vydania aktualizácie iOS 14, konkrétne iOS 14.5.
  • Ako iOS 14 ovplyvní vaše reklamy.
  • Ako sa zmeny v ochrane údajov dotknú tvorby reklám, reportovania a cielenia.
  • Návod, ako sa pripraviť na iOS 14 a verifikovať doménu v Business Manageri.

Spoločnosť Apple prináša s aktualizáciou systému iOS 14 väčšiu ochranu súkromia používateľov. Najnovšia aktualizácia ovplyvní, akým spôsobom sa budú prijímať a spracovávať konverzné udalosti z nástrojov, akým je napríklad Facebook Pixel. Možno ste si všimli, že Facebook v posledných mesiacoch prechádza celou radou zmien. Nepripravených inzerentov môžu tieto zmeny pekne zaskočiť. Veľkú časť noviniek som pre vás preto spísal do tohto článku a pridal aj podrobné návody, ako si čo nastaviť.

Venujem sa hlavne situácii okolo webov a e-shopov, u mobilných aplikácií sa niektoré postupy líšia. Ďalšie informácie o obmedzeniach zobrazovania výsledkov i návod pre nastavenie Facebook Cenversions API pre vás už pripravujem.

Čo sa vlastne deje a prečo by ma to malo zaujímať?

Za celé facebookové šialenstvo môže spoločnosť Apple, ktorá sa rozhodla vo väčšej miere chrániť internetové súkromie svojich zákazníkov. Spoločnosť Apple bude od všetkých aplikácií v App Store vyžadovať, aby používateľom zobrazovali výzvu so žiadosťou o povolenie na trackovanie – teda, či chcú byť sledovaní za účelom reklamy alebo nie.

V prípade, že sa užívatelia rozhodnú sledovanie nepovoliť, nebudú na weboch tretích strán zbierané a následne z ich zariadení odosielané potrebné dáta. Pre Facebook je to ohromný problém, jeho reklamy totiž fungujú práve na takomto princípe - majiteľ webu si k sebe nasadí merací pixel, ktorý v reálnom čase sleduje, čo tam návštevníci robia. Zmeny neovplyvnia len inzerentov využívajúcich pixely, ale aj inzerentov využívajúcich konverzné API alebo akékoľvek iné obchodné nástroje Facebooku, ktoré slúžia na optimalizáciu, cielenie, alebo reportujú udalosti z webovej domény.

Pripravte svoj reklamný účet včas na zmeny

Facebook sa našťastie len tak nedá a pripravil celý rad opatrení. Zmeny sa reálne dotýkajú všetkých inzerentov, ktorí majú na webe pixel a používajú konverzné kampane. Ak iba propagujete príspevky na stránke kvôli lajkom (engagement), alebo vám stačí obyčajné kliknutie na reklamu (link clicks), všetko zostáva po starom. Do nastavení sa pustite čo najskôr - pokiaľ nebudete mať po update na iOS 14.5 overenú doménu a nastavené udalosti (podrobnosti pozrite nižšie), Facebook vám všetky konverzné reklamy vypne.

Aký je dátum vydania iOS 14.5?

Podľa tlačovej správy spoločnosti Apple bude iOS 14.5 uvedený niekedy v týždni začinájucím 26. apríla. Presný deň zatiaľ nie je známy (v dobe písania článku).

Najdôležitejšie zmeny a ich dopad na Facebook

  • Jednoznačne hlavným bodom je zavedenie limitu na udalosti. Po novom si budete vedieť zvoliť pre Pixel maximálne 8 eventov na jednu doménu. Sami si však môžete eventy zoradiť podľa dôležitosti. V prípade, že si nezvolíte vlastné eventy, Facebook to urobí za vás. Neskôr môžete samozrejme tento výber zmeniť. O nastavení poradia eventov sa dočítate nižšie v článku.
  • Zaniknú real-time reporty. Štatistiky môžu byť oneskorené až o 3 dni.
  • Pre konverzie nebude podporované rozdelenie doručovania alebo akcií. Štatistiky si tak viac nebudete vedieť rozdeliť podľa veku, pohlavia, oblasti alebo umiestnenia.
  • Dopad zmien v ochrane osobných údajov bude aj na lookalike publiká a retargetingové publiká. Čím viac používateľov si aktualizuje zariadenia na iOS 14, tým menší môže byť okruh používateľov pre opätovné zacielenie.
  • Mení sa priraďovanie konverzií. Doteraz platilo, že ak návštevník klikol na reklamu v stredu, ale nakúpil v sobotu, nákup sa započítal do stredy. Po novom sa budú konverzie počítať do dňa, kedy k nim prišlo (nákup sa tak započíta do soboty).
  • Nové atribučné modely - zásadnou novinkou je tiež zmena atribučných modelov - teda spôsobu, akým Facebook počíta konverzie. Doteraz sme si mohli zobraziť výsledky až 28 dní po kliknutí na reklamu, s tým je ale koniec. Nový model je postavený na 7 dňoch. Obšírnejšie informácie vám prinesiem už v najbližšom článku.

Aké kroky podniknúť a pripraviť tak Facebook reklamy

Aj keď väčšine inzerentov stačí 4-5 udalostí, nastaveniu sa nevyhne nikto. Ako prvý krok vás čaká overenie vlastníctva domény.

Overte si doménu

Týmto overením dávate Facebooku signál, že je vaša doména prepojená s vaším Business Managerom a máte nad touto doménou kontrolu.

Pred overením domény nezabudnite na tieto detaily:

  • Musíte používať Facebook Business Manager.
  • Musíte byť úplným správcom v Business Manageri.

 

  1. V Business Manageri prejdite do sekcie "Bezpečnosť značky" a zvoľte si "Domény".

     

    Facebook Business Manager - Firemné nastavenia

     

  2. Novú doménu pridáte kliknutím na modré tlačítko "Pridať". Do zobrazeného rámčeku vyplňte vašu doménu bez www, napríklad tenisky-shop.sk.

     

  3. Vybrať si môžete z 3 rôznych spôsobov overenia (Meta-tag Verification, Nahranie HTML súboru alebo DNS Verification). Pokiaľ máte prístup k nastaveniam vašej domény, jednoznačne odporúčam overenie pridaním TXT záznamu, to je možnosť "DNS Verification". Výhodou tohto typu overenia je, že nevkladáte kód alebo súbor do vášho webu, ale overenie nastavíte priamo doméne, preto ak prípadne neskôr zmeníte komplet celý váš web, nemusíte opäť riešiť overenie pre novú webku.

    Ak hľadáte jednoduchšie riešenie, alebo nemáte prístup k nastaveniam vašej domény, postupujte návodom ďalej a prejdite k bodu B.

    1. Overenie spôsobom "DNS Verification" vyžaduje mať prístup k záznamom domény, prípadne môžete o pomoc so zmenou požiadať vášho registrátora domény.
      Postup:
      1. Skopírujte hrubo vyznačený text začínajúci "facebook -domain-verification..." a pridajte ho ako nový TXT záznam vašej domény. Rýchlosť zmien sa prejaví podľa hodnoty TTL, ktorú záznamu nastavíte, napríklad TTL: 600 znamená, 600 sekúnd, čiže 10 minút. Štandardná hodnota TTL býva zvyčajne oveľa vyššia, stretnúť sa môžete s 3600, čo predstavuje 1 hodinu.
      2. Po ubehnutí zvoleného času (podľa TTL) kliknite na zelené tlačítko Verify. Pokiaľ sa doménu podarí úspešne overiť, zmení sa červená bodka vedľa domény na zelenú farbu - viď obrázok v bode 4 nižšie.

       

      UPOZORNENIE: je dôležité klikať na button Verify na záložke overenia, ktoré ste vykonali. Ak teda overíte doménu formou DNS záznamu, nemôžete klikať na button Verify na záložke Meta-tag Verification.

       

      Zobrazené ID je vymyslené pre potrebu tohto návodu.

       

    2. Overenie spôsobom "Meta-tag Verification".

      Tento spôsob overenia vám nezaberie veľa času. Kliknutím na hrubo vyznačený text začínajúci "<meta name="facebook -domain-verification..." ho skopírujete. Následne tento skopírovaný kód vložte do hlavičky vášho webu, teda pred ukončenie tagu </head>.

      Pre projekty v Atomeri platí to isté. Skopírovaný kód vložte v administrácií do kolonky "Vložiť HTML kód do hlavičky pred ukončenie tagu </head>:" a zmeny uložte kliknutím na tlačítko "Uložiť". Kolonku pre vloženie kódu nájdete v časti "Nastavenia" -> "Nastavenia a vzhľad" -> "Stránka".

      Na záver nezabudnite potvrdiť overenie v Business Manageri kliknutím na tlačítko Verify.

       

      Facebook Business Manager - Bezpečnosť značky: Overenie vlastníctva domény

       

  4. Overenú doménu spoznáte podľa zelenej bodky vedľa názvu vašej domény.

     

Nastavte si udalosti

Doména overená? Výborne. Teraz si nastavíte 8 eventov.

  1. V Business Manageri choďte do "Events Manager" (Správca udalostí).
  2. Vyberte si pixel.
  3. Na záložke "Overview" (Prehľad) kliknite v spodnej časti na novú sekciu s názvom "Aggregated Event Measurement" (Súhrnné merania udalostí) a stlačte tlačítko Configure Web Events (Konfigurovať udalosti webu).

     

    Pixel Aggregated Events Measurement

     

  4. Zobrazí sa vám zoznam vašich domén. Kliknutím si vyberte jednu z overených domén a stlačte tlačítko "Manage Events".

     

    Pixel Aggregated Events Measurement

     

  5. Dostanete sa do sekcie "Edit Web Event Configurations" (konfigurátor na editáciu udalostí). Zeleným tlačítkom Add Event si pridajte všetky eventy, na ktoré chcete optimalizovať svoje kampane. Následne ich zoraďte podľa dôležitosti, pričom hore sú najdôležitejšie eventy, napríklad "Purchase" (Nákup), až po najmenej dôležité.
  6. Nastavenia potvrďte kliknutím na "Send" (Odoslať).

     

    Edit Web Event Configurations

 

To je zatiaľ všetko. Verím, že Vám tento návod pomôže a ak by ste mali k tejto téme nejaké dotazy, alebo som na niečo zabudol, neváhajte napísať do komentárov pod článkom.

 

Použité zdroje:

48+ mil.
EUR zarobili e-shopy bežiace na našej technológii za posledných 30 dní
29 000+
e-shopov bolo vygenerovaných cez náš systém
37 000+
zákazníkov sa registrovalo do nášho systému