Unikátne SMS notifikácie objednávok
Predstavte si situáciu: príde Vám SMS s textom:
"Dobrý deň,
Vaša objednávka bola úspešne expedovaná.
S pozdravom e-shop.example.com"
"Pfuu, a ktorá objednávka? A čo som si to vôbec z tohto e-shopu objednával?"
Zamerali sme sa preto na túto problematiku, veď nákupy na internete z mobilných zariadení posledné roky stále rastú. Prečo by aj nie, keď máme týchto malých pomocníkov neustále so sebou. Je to zároveň príležitosť, ako zákazníkom poskytnúť podrobnejšie informácie o objednávke a ukázať im, že držíte krok s dobou. Práve preto sme vytvorili špeciálny odkaz do SMS, ktorý zákazníkom zobrazí náhľad ich objednávky s detailnejšími informáciami. Dosť už na úvod, pozrite sa ako to celé funguje.

Predstavujeme unikátny náhľad objednávky
Vybrali sme tie najzákladnejšie informácie, ktoré ľudí skutočne najviac zaujímajú.
- kedy som vytváral objednávku?
- v akom stave je daná objednávka?
- aké tovary som nakúpil?
- a aká je celková suma?
Z prehľadu sme vynechali informácie o zákazníkovi ako napr. meno, priezvisko, adresa... Mobil predsa len neposkytuje toľko miesta. Zároveň je tak dizajn krajší a informácie v ňom prehľadnejšie.
Ako taká objednávka vyzerá môžete vidieť na obrázku vpravo. Zobrazenie tohto detailu sa dá docieliť kliknutím na špeciálnu URL adresu pripravenú pre SMS-ky.

Odkaz na objednávku nájdete už aj v SMS
Doteraz bolo možné použiť URL adresu na detail objednávky iba v notifikačných e-mailoch.
Použitie tejto URL v SMS by bolo totiž problematické. Hlavným dôvodom je jej dĺžka - okolo 100 znakov!
SMS-ky bez diakritiky pri tom ponúkajú len 160 znakov, SMS-ky s diakritikou ešte výrazne menej, len 70.
Vysporiadali sme sa s touto problematikou zavedením jednotného odkazu spolu s generovaným hashom na objednávku. V SMS správe sa zasiela špeciálny odkaz v tvare j1lf.com/a1b2c3
Výsledná dĺžka URL adresy je tak vždy rovných 15 znakov.
Okrem URL adresy môžu zákazníci vidieť niektoré informácie v ukážke webového odkazu SMS-ky - pozri obrázok s SMS-kou - ukážka odkazu je ten spodný obdĺžnik začínajúci textom "www.web.sk". Rovnako ako samotný odkaz, aj táto ukážka je klikateľná a zákazníka presmeruje na objednávku.

Pre zobrazenie ukážok je potrebné ich mať v telefóne aktívne. Zobrazenie sa nedá zaručiť u všetkých, pretože niektoré značky telefónov majú tieto náhľady prednastavene vypnuté. Problém to ale nepredstavuje, keďže zákazník vie kliknúť na samotnú URL adresu.
(pozn.: Ak sa Vám náhľady nezobrazujú, povolíte si ich v nastaveniach SMS správ v časti "Automatické ukážky".)
Po kliknutí na takúto adresu v SMS-ke je zákazník samozrejme presmerovaný priamo na Váš e-shop. V prehliadači tak uvidí URL adresu Vášho e-shopu a nie len nami nastrčený odkaz. Daná stránka obsahuje aj základný Analitics kód (pokiaľ máte v administrácií uložený kód pre GA), môžete tak sledovať, koľko Vašich zákazníkov si pozrie objednávku týmto spôsobom.
Ako pridať odkaz do SMS
Odkaz [url objednávky] si môžete do SMS notifikácií umiestniť v administrácii, v časti "E-shop" -> "Objednávky" -> "stavy / e-mailové a SMS notifikácie", do:
- Šablóny SMSiek pre zákazníka
- Šablóny SMSiek pre administrátora
Pokiaľ sa Vám tieto šablóny nezobrazujú, je prv nutné si v tabuľke navoliť, pre ktoré stavy objednávok sa majú SMS posielať - viac o notifikáciách píšeme v manuáli Stavy / e-mailové a SMS notifikácie.
Veríme, že Vás táto novoročná úprava potešila. Neváhajte a napíšte nám do komentára, ako sa Vám páči nová úprava. :)
Neprehliadnite tiež niektoré z posledných vylepšení:
Aké novinky prinieslo leto 2019?
Farba a Popis pre dodacie doby
Najnovšia Zásielkovňa už v prevádzke! Postrehli ste všetky zmeny?
Vybrali sme pre Vás

Klasická situácia: na svojej stránke potrebujete uviesť základné informácie o Vašej firme. Okrem názvu, kontaktu a iných i adresu. Najčastejšie tieto údaje nájdeme v pätičke stránky alebo tiež na samostatnej stránke 'Kontakt'. Dôvodom...
čítať viac...
Vytvárate či uvažujete o vlastnom e-shope v Atomeri, no odrádza vás množstvo úkonov nutných pre jeho úspešný štart? Pýtate sa "Ako naplniť e-shop produktami, napísať pútavé texty, nastaviť e-shop, SEO, Google, či ako...
čítať viac...
V záplave zobrazených tovarov je niekedy ťažké rozoznať, ktoré tovary sú dostupné. O to viac, ak sú dodacie doby, napríklad 'skladom' alebo 'vypredané', na prvý pohľad totožné. K rozlíšeniu môže dopomôcť rôzne farebné prevedenie...
čítať viac...