Prečo na webe používať videá z YouTube? 2. diel
V minulom diele Prečo na webe používať videá z YouTube? 1. diel sme si povedali niečo o službe YouTube. Aké sú jeho základné výhody, ako napríklad jeho celosvetová dostupnosť a rozšírenie, či kvalita a kompatibilita prehrávania naprieč webovými prehliadačmi. Teraz Vám predstavíme jeho hlavnú výhodu - šetrenie výdavkov.
Ako súvisia náklady za hosting s prehrávaním videí z webu?
Na začiatok si ujasníme pár pojmov:
Čo je to hosting?
Stručne povedané, je to priestor na serveri, v ktorom sú uložené všetky súbory Vášho webu či e-shopu (obrázky, videá, pdf, e-maily...). Systém Atomer má tiež takýto priestor a my Vám k nemu umožňujeme prístup formou prenájmu. V užšom zmysle je hosting tiež služba. Často sa skladá z prenájmu priestoru (webový priestor - FTP, e-mailový priestor, databáza...) a trafficu (prenos dát).
Webový priestor
Webový priestor je množstvo dát, ktoré v rámci svojho projektu využívate. Zahŕňa všetky dáta, obrázky a súbory Vášho projektu.
Traffic (prenos dát)
Prenos dát prebieha vždy, keď si nejaký návštevník prezerá Vašu stránku. Či sú to len samotné texty, obrázky, bannery. Všetky tieto dáta sú niekde uložené a aby si ich užívateľ mohol zobraziť, musí si ich prehliadač stiahnuť. V prípade textov a obrázkov ide zväčša o malé množstvo dát. Videá sú však oveľa väčšie, preto samozrejme vyžadujú väčšie množstvo dát, a tak i väčší traffic.
YouTube Vám pomôže znížiť náklady za hosting
Už viete, že samotné prehrávanie videa obnáša sťahovanie určitého množstva dát do prehliadača návštevníka. Množstvo sťahovaných dát priamo úmerne narastá dĺžkou a kvalitou prehrávaného obsahu. Polopatisticky, čím dlhšie a kvalitnejšie video, tým je množstvo dát väčšie. Samozrejme platí, čím viac zákazníkov si video prezrie, tým sa stiahne viac dát.
Prečo o tom hovoríme? Lebo nie je jedno, kde je video uložené - odkiaľ sa sťahuje. Porovnáme si dve možnosti:
-
Video uložené na YouTube
Už viete, že služba YouTube je zdarma. Zároveň ponúka množstvo ďalších výhod, ktoré sme Vám spomenuli v predchádzajúcom diele. V tomto diele však chceme vyzdvihnúť fakt, že nielenže neplatíte za službu ako takú, ale neplatíte ani za webový priestor a prenos dát. Je tak irelevantné, koľko videí si na YouTube nahráte a koľko ľudí Vaše videá zhliadne. Pri prehrávaní videa na Vašej stránke sa návštevníkom video postupne sťahuje priamo z úložiska videí YouTube. To má veľký vplyv na Vašu peňaženku a obrovskú výhodu pri raste počtu Vašich sledovateľov a povedomia o Vašej značke. V našom manuáli nájdete postup, ako vkladať YouTube videá do Vášho projektu v Atomeri: Vloženie videa z YouTube do textu.
-
Video uložené na zdieľanom hostingu, prípadne na Vašom hostingu u iného poskytovateľa.
V prvom rade si ho musíte nahrať do projektu alebo na svoj hosting. Video tak samozrejme zaberie určité miesto - rovnako, ako keď si uložíte video na disk na Vašom počítači. Čím máte viacej videí, tým potrebujete väčší priestor. A ten je obvykle spoplatnený.
V systéme Atomer máte u nás webový priestor zdarma do 500 MB. Po prekročení tohto priestoru sa začínajú účtovať drobné poplatky. Účtujeme ich alikvótne, teda ak Váš projekt zaberá 530 MB, mesačne zaplatíte iba 0,27 €. V prípade hostingov u iných poskytovateľov sa však zväčša jedná o balíky. To znamená, že ak presiahnete napríklad 500 MB, musíte prejsť na väčší balík, napr. na 1 GB. Tu už bude rozdiel v poplatkoch oveľa výraznejší.
Toto však nie je jediný výdaj, s ktorým musíte počítať. Okrem priestoru, ktoré videá zaberú, je tu ešte spomínané prehrávanie videa, teda sťahovanie dát pri prehrávaní - traffic. U nás máte traffic zdarma do 5000 MB mesačne. Postačuje na prevádzku webstránky, alebo drobného e-shopu. Prehrávanie videí by Vám však mohlo nemilo navýšiť traffic nad túto hodnotu.
Na záver veríme, že sa nám v týchto dvoch článkoch podarilo zodpovedať všetky Vaše dotazy, ktoré na nás smerujete. Nechceme a ani nerobíme reklamu tejto službe. Chceme len poukázať na jej výhody, ktoré sú dostupné rovnako pre Vás, ako aj Vašu konkurenciu. Je tak na Vás, či tieto znalosti využijete vo Váš prospech. Nechajte YouTube pracovať pre Vás. Okrem nízkych nákladov sa Vám odvďačí aj publikom, ktoré vznikne priamo z vyhľadávaní na YouTube. YouTube tak môže byť Váš silný marketingový nástroj na zvýšenie povedomia o Vašich produktoch či službách. Ale to je už téma na inokedy.
Podrobnejšie informácie o vkladaní videí z YouTube nájdete v našom manuáli na odkaze:
Vloženie videa z YouTube do textu.
Neprehliadnite: prevádzkové náklady si vypočítate priamo na stránke Atomeru:
Malé prevádzkové náklady.
Vybrali sme pre Vás
Slovíčko "cookies" určite poznáte. Nie, v tomto článku nebudeme hovoriť o receptoch na sladké maškrty. V prostredí internetu sa ako "cookies" označujú dáta, ktoré si prehliadač zapamätáva pri Vašej návšteve stránky. V tomto...
čítať viac...Predstavte si situáciu: príde Vám SMS s textom: "Dobrý deň, Vaša objednávka bola úspešne expedovaná. S pozdravom e-shop.example.com" "Pfuu, a ktorá objednávka? A čo som si to vôbec z tohto e-shopu objednával?" Zamerali sme sa preto...
čítať viac...V záplave zobrazených tovarov je niekedy ťažké rozoznať, ktoré tovary sú dostupné. O to viac, ak sú dodacie doby, napríklad 'skladom' alebo 'vypredané', na prvý pohľad totožné. K rozlíšeniu môže dopomôcť rôzne farebné prevedenie...
čítať viac...